Vilje til selvinklusion: når fællesskabet står og falder med den enkelte elevs forhold til sig selv

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Elevens selvforhold og robusthed ses som en afgørende forudsætning for læring og deltagelse i fællesskabet, og skolerne gør i deres indsats for inklusion et kæmpe arbejde for at gøre eleverne robuste. Men der er ingen entydig opskrift på, hvordan man gør et barn robust, og den pædagogiske praksis, skolerne folder ud for at skabe robusthed, risikerer at være skrøbelig.
Original languageDanish
JournalSocial Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat
Issue147
Pages (from-to)68-75
ISSN0904-3535
Publication statusPublished - 10 Oct 2016

    Research areas

  • Fællesskab, Inklusion, Socialpædagogik, Marginalisering

See relations at Aarhus University Citationformats

Projects

Press/Media items

ID: 96765296