Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Værdier og værdiopdragelse i dansk dagtilbudspædagogik

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Livet i daginstitutioner er båret af usynlige værdier, da normer for social interaktion er indlejret i en 'naturlig' praksis, som man ikke sætter spørgsmålsregn ved (Grannerud 1999). Derfor kan det være vigtigt at udforske de faktisk forekommende værdier, som pædagogerne løbende kommunikerer til børnene. Kapitlet, der handler om værdier i pædagogikken, tager udgangspunkt i den danske del af det nordiske forskningsprojekt 'Values education i Nordic preschools: Basis of education for tomorrow', der blev støttet af NordForsk (Broström et al. 2017a; 2017b: Hansen et al. 2020).
Original languageDanish
Title of host publicationAlmendidaktik : udfordringer og åbninger
EditorsMonica Carlsson, Mikkel Stovgaard
Place of publicationKøbenhavn
PublisherU Press
Publication year2021
Pages141-151
Chapter11
ISBN (print)9788793890053
Publication statusPublished - 2021

See relations at Aarhus University Citationformats

Activities

ID: 209697017