Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Uden standarder, ingen skole – men hvilken skole?

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Standard

Uden standarder, ingen skole – men hvilken skole? / Henriksen, Carsten.

In: Asterisk, No. 87, 09.2018, p. 10-12.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{0438e6d5f25d4b7896c10c871d08b2aa,
title = "Uden standarder, ingen skole – men hvilken skole?",
abstract = "Den tid er slut, hvor l{\ae}rerens private p{\ae}dagogik styrede slagets gang i klassev{\ae}relset. I dag v{\ae}lter standarder ned over den danske folkeskole i form af regler, rammer og koncepter. Men standarder er ikke kun sp{\ae}ndetr{\o}jer for p{\ae}dagogikken – de kan ogs{\aa} {\aa}bne nye d{\o}re, lyder det fra DPU-forsker Helene Ratner, der samtidig retter opm{\ae}rksomheden mod standardernes utilsigtede effekter.",
author = "Carsten Henriksen",
year = "2018",
month = "9",
language = "Dansk",
pages = "10--12",
journal = "Asterisk",
issn = "1601-5754",
number = "87",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Uden standarder, ingen skole – men hvilken skole?

AU - Henriksen, Carsten

PY - 2018/9

Y1 - 2018/9

N2 - Den tid er slut, hvor lærerens private pædagogik styrede slagets gang i klasseværelset. I dag vælter standarder ned over den danske folkeskole i form af regler, rammer og koncepter. Men standarder er ikke kun spændetrøjer for pædagogikken – de kan også åbne nye døre, lyder det fra DPU-forsker Helene Ratner, der samtidig retter opmærksomheden mod standardernes utilsigtede effekter.

AB - Den tid er slut, hvor lærerens private pædagogik styrede slagets gang i klasseværelset. I dag vælter standarder ned over den danske folkeskole i form af regler, rammer og koncepter. Men standarder er ikke kun spændetrøjer for pædagogikken – de kan også åbne nye døre, lyder det fra DPU-forsker Helene Ratner, der samtidig retter opmærksomheden mod standardernes utilsigtede effekter.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 10

EP - 12

JO - Asterisk

JF - Asterisk

SN - 1601-5754

IS - 87

ER -