Transformering af traditionel undervisning til e‐læring: Tre best practices fra go online‐projektet ved Aarhus Universitet

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  • The Faculty Secretariat, Faculty of Science
  • Communications Center Science
  • Center for Læring og Uddannelse (CLU)
E‐læringsenheden, Aarhus Universitet, fik i 2008 tildelt puljemidler til projektet "go online" i kølvandet på Videnskabsministeriets nationale strategi for ikt‐støttet læring. Projektet havde til formål at etablere et samlet tilbud for undervisere ved AU om transformering af traditionel undervisning til webbaseret læring. Endvidere havde projektet til formål at systematisere og udvikle e‐læringstilrettelæggelsen ved universitetet med henblik på at gøre udviklingen mere ressourcemæssig effektiv, og således gøre det muligt at kunne udvikle webbaseret læring i stor målestok. Foruden at udvikle det egentlige transformeringskoncept gav puljemidlerne også mulighed for at gennemføre den første transformeringsrunde med omkring otte kurser samt kåring af årets e‐underviser blandt projektets deltagere. ni kurser blev optaget, hvoraf syv blev transformeret (to faldt fra). tre af deltagerne blev nomineret til prisen som ”årets e‐underviser 2009” for mest vellykkede transformering, og projektet var således med til at opbygge en række best practice‐erfaringer. Denne artikel beskriver de tre nomineredes kurser, herunder de faglige og pædagogiske udfordringer og gevinster, brugen af teknologi samt resultater af kursusevalueringerne.
Original languageDanish
JournalLæring og Medier
Volume3
Issue6
Number of pages20
Publication statusPublished - Jan 2010

See relations at Aarhus University Citationformats

Projects

ID: 32797965