Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Der er fortsat behov for en afdækning af døgninstitutioners praksis. Med udgangspunkt i
kompleksitetsteori er forma°let med denne artikel at analysere, hvordan socialpædagoger
skaber relationen til anbragte børn. Elleve fokusgruppeinterviews blev gennemført under
anvendelse af case vignette teknikken. Analysen tyder pa°, at der er en forskel mellem
pædagogisk koheræns og daglige pligter, hvilket indikerer, at ha°ndteringen af vanskelige
episoder i hverdagen sker uafhængigt af det eksisterende behandlingsprogram.
Konsekvenserne for det institutionelle arrangement diskuteres.
Original language | English |
---|---|
Journal | European Journal of Social Work |
Volume | 14 |
Issue | 2 |
Pages (from-to) | 229-245 |
Number of pages | 17 |
ISSN | 1369-1457 |
DOIs | |
Publication status | Published - 2011 |
See relations at Aarhus University Citationformats
ID: 22811354