Projects per year
Abstract
I ATEL undersøger vi børns tidlige skriveudvikling (0.klasse -efterår 2. klasse) sådan som denne kan identificeres i elevtekster skrevet i programmet WriteReader. Som redskab til kunne undersøge denne udvikling har vi udviklet en analysemodel, som beskrives teoretisk i dette arbejdspapir. Mange forhold spiller en rolle for skriveudvikling set i et livsperspektiv, men vi identificerer særligt hvordan den kan foregå sprogligt set i de tidlige skoleår. Vi un-dersøger derved børns første skriftsprogsudvikling som den muliggøres og udfolder sig in-den for skolens domæne, og mere præcist inden for fagrækken i indskolingen, og samtidig betinget af mulighederne i programmet WriteReader. Der deltager mere end 60 klasser i studiet, som har forpligtet sig til at sikre skrivetid for eleverne hver uge i perioden 2019-2021.
Original language | Danish |
---|---|
Place of publication | DPU, Aarhus Universitet |
Pages | 1-30 |
ISBN (Print) | 87-7684-518-4 |
Publication status | Published - Jan 2021 |
Projects
- 1 Finished
-
ATEL: ATEL: Teaching platform for developing and Automatically Tracking Early stage Literacy skills
Bundsgaard, J. (Project manager), Kabel, K. (Participant), Berthelsen, U. D. (Participant) & Bremholm, J. (Participant)
01/09/2018 → 31/03/2023
Project: Research