Tandlægeuddannelsen i det 21. århundrede: 10 temaer til curriculumrevision

Peter Musaeus*, Jens Laurs Kærsgaard, Emilie Leth Rasmussen

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Abstract

For at forstå, hvor tandlægeuddannelsen er på vej
hen, er det relevant at analysere udviklinger i indholdet af det odontologiske curriculum. Med afsæt
i international odontologisk og medicinsk uddannelsesforskning – primært fra Nordamerika – og
suppleret med konkrete fagbeskrivelser på tandlægeskolers hjemmesider beskriver artiklen nyere
faglige udviklinger i tandlægeuddannelsen. Artiklen
identificerer 10 faglige temaer, som er blevet indført
i tandlægeuddannelser. Artiklen er ment som en
inspiration til curriculumreform og er henvendt til
administratorer, forskere og undervisere på tandlægeuddannelsen i Norden.
Original languageDanish
JournalTandlægebladet
Volume126
Issue10
Pages (from-to)906-917
Number of pages12
ISSN0039-9353
Publication statusPublished - Oct 2022

Cite this