Activities per year
Abstract
Aktiviteter, arrangementer og andre tiltag, der har til hensigt at fremme børn og unges sundhed bygger ofte på relativt simple forestillinger om, hvad de tænker om sundhed og sygdom, samt hvad de har brug for med henblik på at øge deres handlekompetence. På Danmarks Pædagogiske Universitetsskole har vi gennem en årrække forsøgt at gå dybere ind i denne problematik ved at undersøge børn og unges syn, opfattelser, indsigt og kompetencer i relation til sundhed, for på den baggrund at tilvejebringe viden, der kan anvendes som fundament for pædagogiske aktiviteter og indsatser. Her fremhæves ordet indsats, men der er også fokus på det væld af fritids- og ungdomsklubaktiviteter, der fremmer børnenes og de unges fysiske og mentale sundhed. Med mental sundhed menes både den psykiske dimension, der handler om selvværd og positive selvbilleder, og den sociale dimension, der handler om inklusion, dvs. anerkendelse og at betyde noget for andre.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2011 |
Publication status | Published - 2011 |
Activities
- 4 Lecture and oral contribution
-
Trivsel og mental sundhed blandt børn og unge
Wistoft, K. (Lecturer)
14 Jul 2019Activity: Presentations, memberships, employment, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
File -
Teacher involvement and mental child health
Wistoft, K. (Lecturer)
12 Dec 2014Activity: Presentations, memberships, employment, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
File -
Trivsel og mental børnesundhed
Wistoft, K. (Invited speaker)
19 Nov 2014Activity: Presentations, memberships, employment, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
File
Press/Media
-
Forventningspres blandt unge - selvbilleder, trivsel og selvværd - skolens rolle?
Wistoft, K.
21/03/2018
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media
-
-