Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Sundhedsfremme - fra politiske intentioner til didaktisk praksis i folkeskolen

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducationpeer-review

  • Lone Lindegard Nordin, Denmark
  • Katrine Dahl Madsen, Denmark
  • Venka Simovska
Dette kapitel sætter fokus på forholdet mellem politikker, anbefalinger og retningslinjer indenfor sundhedsfremme og den pædagogisk-didaktiske praksis i folkeskolen. En antagelse er, at noget altid mistes, og noget altid tilføjes i 'oversættelsen' fra politik til praksis. Derfor er det interessant at belyse implementeringsprocessen, og hvad der giver mening i de særlige lokale sammenhænge. Kapitlet skitserer først en række udvalgte internationale og nationale dokumenter, og diskuterer hvordan disse er med til at sætte rammerne for arbejdet med sundhedsfremme i folkeskolen. Derefter sættes der fokus på nogle af de udfordringer og perspektiver, der tegner sig i forhold til lærernes og kommunernes arbejde med sundhedsfremme i folkeskolen.
Translated title of the contributionHealth Promotion from political intentions till classroom pracice
Original languageDanish
Title of host publicationSundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats
EditorsVenka Simovska, Ulla Pedersen, Jeanette Magne Jensen, Stig Bröstöm
Number of pages9
Place of publicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication year2015
Edition1.
Pages173-181
Chapter14
ISBN (print)978-87-7281-917-4
Publication statusPublished - 2015

    Research areas

  • Didaktik, Sundhedspædagogik, Tværfaglighed , Uddannelsespolitik, Folkeskole, Early childhood, Grundskole, Dagtilbud

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 71566955