Subvision: kompetenceudvikling i praksisfællesskaber

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

    Abstract

    Denne artikel præsenterer en ny metode til udvikling og efteruddannelse, let tilgængelig, lokalt forankret, tæt på praksis, sammen i teams og styret af den lærende – metoden ’subvision’. Subvision kan anvendes bredt inden for mange erhverv i kortere og længere praksis- og kompetenceudviklingsforløb uden behov for omfattende planlægning eller konsulentinddragelse. I denne artikel er fokus på lærerkompetenceudvikling, hvor metoden kan anvendes både med fagdidaktisk eller almendidaktisk sigte. Metodens potentialer vises gennem en case om vejledning af elever i projektopgaven.
    Original languageDanish
    Title of host publicationVejledning : teori og praksis
    EditorsBente Bro, Vibeke Boelt, Martin Jørgensen
    Number of pages19
    VolumeAarhus
    PublisherKvan
    Publication date2014
    Pages211-229
    ISBN (Print) 978-87-92871-61-9
    Publication statusPublished - 2014
    SeriesTeori og praksis (Århus)
    Volume5

    Keywords

    • Kompetenceudvikling
    • Folkeskole
    • Grundskole
    • Læring og læringsmiljøer

    Cite this