TY - RPRT
T1 - Styrken er forskelligheden
T2 - museum-skole partnerskaber . Afsluttende rapport vedr. Udviklingsprojektet AKSOM - Adoptionsklasser som grundlag for lærende partnerskaber mellem skoler og museer
AU - Thorhauge, Sally
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - Det giver pædagogisk, didaktisk, og skole- og museumsudviklingsmæssig mening, at skoler og museer rykker tættere på hinanden og etablerer formaliserede, bæredygtige samarbejder. I AKSOM-projektet og mange andre skole-museum-projekter i Danmark er der blevet skabt værdifuld tværprofessionel viden og erfaring, som kan bruges strategisk i udviklingen af begge professioner og institutioner. Det kræver, at politikere og embedsmænd ved Kulturministeriet og Undervisningsministeriet, og skoleledere og museumsledere, indser disse strategiske fordele og skaber et økonomisk driftsmæssigt grundlag for at de kan realiseres.
AB - Det giver pædagogisk, didaktisk, og skole- og museumsudviklingsmæssig mening, at skoler og museer rykker tættere på hinanden og etablerer formaliserede, bæredygtige samarbejder. I AKSOM-projektet og mange andre skole-museum-projekter i Danmark er der blevet skabt værdifuld tværprofessionel viden og erfaring, som kan bruges strategisk i udviklingen af begge professioner og institutioner. Det kræver, at politikere og embedsmænd ved Kulturministeriet og Undervisningsministeriet, og skoleledere og museumsledere, indser disse strategiske fordele og skaber et økonomisk driftsmæssigt grundlag for at de kan realiseres.
KW - Museum-skole partnerskaber
KW - Åben Dialog
KW - Museumsdidaktik
KW - Museumspædagogik
KW - Generiske læringsresultater
KW - Skoleudvikling
KW - Museumsudvikling
M3 - Rapport
BT - Styrken er forskelligheden
PB - Slots- og Kulturstyrelsen
CY - København
ER -