Styrken er forskelligheden: museum-skole partnerskaber . Afsluttende rapport vedr. Udviklingsprojektet AKSOM - Adoptionsklasser som grundlag for lærende partnerskaber mellem skoler og museer

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearchpeer-review

134 Downloads (Pure)

Abstract

Det giver pædagogisk, didaktisk, og skole- og museumsudviklingsmæssig mening, at skoler og museer rykker tættere på hinanden og etablerer formaliserede, bæredygtige samarbejder. I AKSOM-projektet og mange andre skole-museum-projekter i Danmark er der blevet skabt værdifuld tværprofessionel viden og erfaring, som kan bruges strategisk i udviklingen af begge professioner og institutioner. Det kræver, at politikere og embedsmænd ved Kulturministeriet og Undervisningsministeriet, og skoleledere og museumsledere, indser disse strategiske fordele og skaber et økonomisk driftsmæssigt grundlag for at de kan realiseres.
Original languageDanish
Place of publicationKøbenhavn
PublisherSlots- og Kulturstyrelsen
Number of pages58
Publication statusPublished - 2019

Cite this