Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Mange universitetsuddannelser udbyder studieteknik-kurser eller henviser studerende til private kursusudbydere. Kurserne er velbesøgte, og de studerende er overvejende tilfredse. Den stigende fokus på studieteknik er dog ikke uproblematisk, og derfor er det på tide at diskutere, hvad der kendetegner kvalitet i udvikling af de studerendes studiekompetencer. I denne artikel præsenteres et koncept for en studiekompetencedag som Center for Undervisning og Læring, Aarhus Universitet, har udviklet. De pædagogiske valg bag kurset præsenteres og diskuteres og erfaringerne evalueres.
Original languageDanish
JournalDansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift
Volume8
Issue15
ISSN1901-5089
Publication statusPublished - 2013

See relations at Aarhus University Citationformats

Activities

  • Dag om studieteknik

    Activity: Participating in or organising an event typesParticipation in or organisation of workshop, seminar or course

ID: 54219931