Stilladsering af studerendes faglige akademiske dømmekraft: 3 cases fra Science & Technology

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Hvordan understøttes studerendes udvikling af faglig akademisk dømmekraft? Dette er i forskningen bl.a. diskuteret med reference til evaluative judgement (Boud, Ajjawi, Dawson & Tai, 2018): at kunne bedømme kvaliteten af eget og andres arbejde. Med afsæt i eksempler fra Science & Technology lægger vi op til diskussion af faglig akademisk dømmekraft som en generisk dimmitendkompetence (graduate attribute). Dette fokus efterlyses også i dansk kontekst på policyniveau (Udvalg om bedre universitetsuddannelser, 2018). I de tre cases er der arbejdet med feedback loops i ramme af løbende bedømmelse (Bjælde et al., 2017), kritisk tænkning i studerendes eksperimentelle arbejde (Nielsen & Hougaard, 2018), og med udvikling af den akademiske vejledning.
Original languageDanish
Publication year2019
Number of pages2
Publication statusPublished - 2019
EventDUN Konferencen 2019: Undervisningens teknologier og teknikker - Radisson Blu H. C. Andersen Hotel, Odense, Denmark
Duration: 28 May 201929 May 2019
https://www.tilmeld.dk/dunk19

Conference

ConferenceDUN Konferencen 2019
LocationRadisson Blu H. C. Andersen Hotel
CountryDenmark
CityOdense
Period28/05/201929/05/2019
Internet address

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 173143251