Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Social bæredygtighed og socialpædagogik

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Artiklen præsenterer og diskuterer forholdet mellem social bæredygtighed og socialpædagogik med udgangspunkt i Brundtland-rapporten fra 1987. Socialpædagogik som svar på "det sociale spørgsmål" ses som kritik af det modernes laissez-faire over for klimamæssige og økologiske udfordringer. Derefter udvikles fire strukturationer til belysning af konflikten mellem socialpædagogikkens opgave og formål modstillet den aktuelle udvikling. De nævnte strukturationer omfatter eksternalisering, omsorg, social bæredygtighed og generationskontrakten.
Original languageDanish
JournalTidsskrift for Socialpædagogik
Volume23
Issue2
Pages (from-to)19-34
Number of pages16
ISSN1398-3717
Publication statusPublished - 2020

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 207960306