Skolens praktiske fag som vindue til erhvervsuddannelserne: praksisfaglighed i skole og erhvervsuddannelse

Anne Mette Hald, Malis Ravn

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Vi har undersøgt, hvordan lærerne i de praktiske fag i skolen og lærerne på erhvervsuddannelserne udfører praksisfaglighed. Undersøgelsen diskuterer, hvilke forståelser og målsætninger lærerne arbejder ud fra, og hvordan rum og materialiteter spiller ind på undervisningen i de praktiske fag. Afslutningsvist kommer vi med forslag til, hvordan lærerne i skolens praktiske fag kan undervise med et praksisfagligt fagsyn, som giver eleverne konkrete erfaringer og et bredere udsyn til videre uddannelse og virke.
Original languageDanish
JournalUnge Pædagoger
Issue3
Pages (from-to)28-36
Number of pages8
ISSN0106-5386
Publication statusPublished - Nov 2020
Externally publishedYes

Cite this