Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportCommissioned

Standard

Salt og forbrugervalg : - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden. / Mørk, Trine; Grunert, Klaus G.

DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, 2018. 58 p. (DCA rapport; No. 115).

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportCommissioned

Harvard

Mørk, T & Grunert, KG 2018, Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden. DCA rapport, no. 115, vol. 115, DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug,.

APA

Mørk, T., & Grunert, K. G. (2018). Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden. DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug,. DCA rapport, No. 115

CBE

Mørk T, Grunert KG 2018. Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden. DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug,. 58 p. (DCA rapport; No. 115).

MLA

Mørk, Trine and Klaus G Grunert Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug,. 2018. (DCA rapport; Journal number 115).

Vancouver

Mørk T, Grunert KG. Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden. DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, 2018. 58 p. (DCA rapport; No. 115).

Author

Mørk, Trine ; Grunert, Klaus G. / Salt og forbrugervalg : - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden. DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, 2018. 58 p. (DCA rapport; No. 115).

Bibtex

@book{a198cd245f624d85bbc9691a469f3437,
title = "Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden",
abstract = "Linket til h{\o}jre henviser til rapporten i trykt format til download.Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med f{\o}lgebrev.Viden om forbrugernes holdning til og k{\o}bsintention for saltreducerede f{\o}devarer er central, i forhold til industriens udvikling af nye produkter og kommunikations indsatser. Denne rapport er baseret p{\aa} resultaterne fra to unders{\o}gelser; en web-baseret unders{\o}gelse med 1030 deltagere og et butikseksperiment med 190 deltagere. Unders{\o}gelsen blev foretaget af MAPP Centret, hhv. i maj 2016 og i april – juni 2017, med det form{\aa}l at unders{\o}ge forbrugeres accept af saltreducerede f{\o}devarer og deres k{\o}bsintention af disse. Dette blev unders{\o}gt ved at m{\aa}le forbrugerens viden om salt, anvendelse af salt, {\o}nske om reduktion af salt og k{\o}bsintention af saltreducerede f{\o}devarer i en web-baseret unders{\o}gelse. Efter den web-baserede unders{\o}gelse, blev de samme m{\aa}l unders{\o}gt, men i et supermarked, hvor deltagerne blev inddelt i fire grupper for at unders{\o}ge effekten af priming og saltm{\ae}rkning. Desuden blev der foretaget 15 kvalitative interviews, for at studere hvem og hvad der karakteriserer de deltagere i eksperimentet, som enten ender med ingen salt-reducerede produkter at k{\o}be eller som ender med at k{\o}be alle de salt-reducerede produkter.",
keywords = "T0-2018",
author = "Trine M{\o}rk and Grunert, {Klaus G}",
note = "WorkZone Journal nr 2017-760-000214",
year = "2018",
month = "1",
day = "31",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-93643-25-3,",
volume = "115",
series = "DCA rapport",
number = "115",
publisher = "DCA - Nationalt Center for F{\o}devarer og Jordbrug,",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Salt og forbrugervalg

T2 - - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden

AU - Mørk, Trine

AU - Grunert, Klaus G

N1 - WorkZone Journal nr 2017-760-000214

PY - 2018/1/31

Y1 - 2018/1/31

N2 - Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download.Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev.Viden om forbrugernes holdning til og købsintention for saltreducerede fødevarer er central, i forhold til industriens udvikling af nye produkter og kommunikations indsatser. Denne rapport er baseret på resultaterne fra to undersøgelser; en web-baseret undersøgelse med 1030 deltagere og et butikseksperiment med 190 deltagere. Undersøgelsen blev foretaget af MAPP Centret, hhv. i maj 2016 og i april – juni 2017, med det formål at undersøge forbrugeres accept af saltreducerede fødevarer og deres købsintention af disse. Dette blev undersøgt ved at måle forbrugerens viden om salt, anvendelse af salt, ønske om reduktion af salt og købsintention af saltreducerede fødevarer i en web-baseret undersøgelse. Efter den web-baserede undersøgelse, blev de samme mål undersøgt, men i et supermarked, hvor deltagerne blev inddelt i fire grupper for at undersøge effekten af priming og saltmærkning. Desuden blev der foretaget 15 kvalitative interviews, for at studere hvem og hvad der karakteriserer de deltagere i eksperimentet, som enten ender med ingen salt-reducerede produkter at købe eller som ender med at købe alle de salt-reducerede produkter.

AB - Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download.Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev.Viden om forbrugernes holdning til og købsintention for saltreducerede fødevarer er central, i forhold til industriens udvikling af nye produkter og kommunikations indsatser. Denne rapport er baseret på resultaterne fra to undersøgelser; en web-baseret undersøgelse med 1030 deltagere og et butikseksperiment med 190 deltagere. Undersøgelsen blev foretaget af MAPP Centret, hhv. i maj 2016 og i april – juni 2017, med det formål at undersøge forbrugeres accept af saltreducerede fødevarer og deres købsintention af disse. Dette blev undersøgt ved at måle forbrugerens viden om salt, anvendelse af salt, ønske om reduktion af salt og købsintention af saltreducerede fødevarer i en web-baseret undersøgelse. Efter den web-baserede undersøgelse, blev de samme mål undersøgt, men i et supermarked, hvor deltagerne blev inddelt i fire grupper for at undersøge effekten af priming og saltmærkning. Desuden blev der foretaget 15 kvalitative interviews, for at studere hvem og hvad der karakteriserer de deltagere i eksperimentet, som enten ender med ingen salt-reducerede produkter at købe eller som ender med at købe alle de salt-reducerede produkter.

KW - T0-2018

M3 - Rapport

SN - 978-87-93643-25-3,

VL - 115

T3 - DCA rapport

BT - Salt og forbrugervalg

PB - DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug,

ER -