Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Professionelle kompetencer i relation til sundhedsfremme i skolen

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

En række grupper med forskellig professionel baggrund kan bidrage til sundhedsfremme i skolen. Men hvad siger litteraturen og policy egentlig om hvilke professionelle kompetencer som ønskes i relation til sundhedsfremme i skolen? Dette kapitel vil med udgangspunkt i policy og begreber om professionelle kompetencer, og i erfaringer fra sundhedsfremmende arbejde i skolen, identificere og diskutere professionelle kompetencer i relation til sundhedsfremme i skolen.
Original languageDanish
Title of host publicationSundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats
EditorsVenka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Stig Broström, Ulla Pedersen
Number of pages10
Place of publicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication year2015
Edition1.
Pages215-224
Chapter18
ISBN (print)978-87-7281-917-4
Publication statusPublished - 2015

    Research areas

  • Sundhedspædagogik, Early childhood, Dagtilbud, Grundskole, Folkeskole

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 68525909