Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Det danske samfund har gennemgået en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netværkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu også digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsmæssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse år. Hvor uddannelse tidligere handlede om at lære eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at begå sig i det 21. århundrede.
Original languageDanish
Article number4
JournalLedelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse
Volume20
Issue6
Pages (from-to)14-19
Number of pages6
ISSN2446-1717
Publication statusPublished - Mar 2017
Externally publishedYes

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 120179062