Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi)

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Standard

Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). / Lassesen, Berit; Stenalt, Maria Hvid; Rossen, Dorte Sidelmann.

2015. Abstract from DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Denmark.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Harvard

APA

Lassesen, B., Stenalt, M. H., & Rossen, D. S. (2015). Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). Abstract from DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Denmark.

CBE

Lassesen B, Stenalt MH, Rossen DS. 2015. Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). Abstract from DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Denmark.

MLA

Vancouver

Lassesen B, Stenalt MH, Rossen DS. Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). 2015. Abstract from DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Denmark.

Author

Lassesen, Berit ; Stenalt, Maria Hvid ; Rossen, Dorte Sidelmann. / Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). Abstract from DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Denmark.

Bibtex

@conference{50a55b34ee41483babe4e8df6276a4e5,
title = "Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi)",
abstract = "En af de store udfordringer i udviklingen af undervisningsformater med brug af Educational IT omfatter identificering af rationaler for brug af teknologi i undervisningen, og hvordan disse p{\aa}virkes af institutionelle faktorer og m{\aa}den, hvorp{\aa} undervisere forst{\aa}r l{\ae}ring og undervisning. Det er velkendt, at underviseres kan have forskellige tilgange til undervisning varierer i forskellige sammenh{\ae}nge (Ulriksen, 2014), og at underviserens tilgang til undervisning har betydning for de studerendes l{\ae}ringsstrategier. Dette g{\ae}lder ogs{\aa} for undervisning, der kombinerer undervisningsaktiviteter face-to-face med online l{\ae}ring (Blended Learning). I et studie fandt Ellis og kolleger (2006), at undervisere, der overvejende havde opfattelsen af, at de studerende l{\ae}rte ved, at han/hun formidlede viden til dem, havde en simpel, fragmenteret opfattelse af potentialet ved BL. Derimod syntes en mere forst{\aa}elsesorienteret undervisningstilgang, hvor fokus rettedes mod studerendes erkendelsesm{\ae}ssige udvikling, at v{\ae}re forbundet med mere komplekse forestillinger om potentialet ved BL. Form{\aa}let med dette projekt er:1. at udvikle m{\aa}l til vurdering af underviseres opfattelser af BL og deres tilgange til og opfattelse af undervisning2. at evaluere instrumentets psykometriske egenskaber, herunder dets faktorstruktur og intern konsistens3. at identificere de v{\ae}sentligste pr{\ae}diktorer, herunder: a) underviseres baggrundskarakteristika, samt de institutionelle og undervisningskontekstuelle-relaterede baggrundsvariable, og b) underviseres oplevelse af undervisningsmilj{\o}etResultater: Sp{\o}rgeskema og resultaterne af de forel{\o}bige analyser vil blive pr{\ae}senteret og diskuteret. Perspektiver: PoBLi-projektet vil bidrage til den eksisterende forskning vedr{\o}rende rationalet for inddragelse af blended learning-formatet i universitetsundervisningen.",
author = "Berit Lassesen and Stenalt, {Maria Hvid} and Rossen, {Dorte Sidelmann}",
year = "2015",
month = "5",
language = "English",
note = "null ; Conference date: 06-05-2015 Through 07-05-2015",

}

RIS

TY - ABST

T1 - Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi)

AU - Lassesen, Berit

AU - Stenalt, Maria Hvid

AU - Rossen, Dorte Sidelmann

PY - 2015/5

Y1 - 2015/5

N2 - En af de store udfordringer i udviklingen af undervisningsformater med brug af Educational IT omfatter identificering af rationaler for brug af teknologi i undervisningen, og hvordan disse påvirkes af institutionelle faktorer og måden, hvorpå undervisere forstår læring og undervisning. Det er velkendt, at underviseres kan have forskellige tilgange til undervisning varierer i forskellige sammenhænge (Ulriksen, 2014), og at underviserens tilgang til undervisning har betydning for de studerendes læringsstrategier. Dette gælder også for undervisning, der kombinerer undervisningsaktiviteter face-to-face med online læring (Blended Learning). I et studie fandt Ellis og kolleger (2006), at undervisere, der overvejende havde opfattelsen af, at de studerende lærte ved, at han/hun formidlede viden til dem, havde en simpel, fragmenteret opfattelse af potentialet ved BL. Derimod syntes en mere forståelsesorienteret undervisningstilgang, hvor fokus rettedes mod studerendes erkendelsesmæssige udvikling, at være forbundet med mere komplekse forestillinger om potentialet ved BL. Formålet med dette projekt er:1. at udvikle mål til vurdering af underviseres opfattelser af BL og deres tilgange til og opfattelse af undervisning2. at evaluere instrumentets psykometriske egenskaber, herunder dets faktorstruktur og intern konsistens3. at identificere de væsentligste prædiktorer, herunder: a) underviseres baggrundskarakteristika, samt de institutionelle og undervisningskontekstuelle-relaterede baggrundsvariable, og b) underviseres oplevelse af undervisningsmiljøetResultater: Spørgeskema og resultaterne af de foreløbige analyser vil blive præsenteret og diskuteret. Perspektiver: PoBLi-projektet vil bidrage til den eksisterende forskning vedrørende rationalet for inddragelse af blended learning-formatet i universitetsundervisningen.

AB - En af de store udfordringer i udviklingen af undervisningsformater med brug af Educational IT omfatter identificering af rationaler for brug af teknologi i undervisningen, og hvordan disse påvirkes af institutionelle faktorer og måden, hvorpå undervisere forstår læring og undervisning. Det er velkendt, at underviseres kan have forskellige tilgange til undervisning varierer i forskellige sammenhænge (Ulriksen, 2014), og at underviserens tilgang til undervisning har betydning for de studerendes læringsstrategier. Dette gælder også for undervisning, der kombinerer undervisningsaktiviteter face-to-face med online læring (Blended Learning). I et studie fandt Ellis og kolleger (2006), at undervisere, der overvejende havde opfattelsen af, at de studerende lærte ved, at han/hun formidlede viden til dem, havde en simpel, fragmenteret opfattelse af potentialet ved BL. Derimod syntes en mere forståelsesorienteret undervisningstilgang, hvor fokus rettedes mod studerendes erkendelsesmæssige udvikling, at være forbundet med mere komplekse forestillinger om potentialet ved BL. Formålet med dette projekt er:1. at udvikle mål til vurdering af underviseres opfattelser af BL og deres tilgange til og opfattelse af undervisning2. at evaluere instrumentets psykometriske egenskaber, herunder dets faktorstruktur og intern konsistens3. at identificere de væsentligste prædiktorer, herunder: a) underviseres baggrundskarakteristika, samt de institutionelle og undervisningskontekstuelle-relaterede baggrundsvariable, og b) underviseres oplevelse af undervisningsmiljøetResultater: Spørgeskema og resultaterne af de foreløbige analyser vil blive præsenteret og diskuteret. Perspektiver: PoBLi-projektet vil bidrage til den eksisterende forskning vedrørende rationalet for inddragelse af blended learning-formatet i universitetsundervisningen.

M3 - Conference abstract for conference

ER -