Overskridende læring: med henblik på rekonceptualisering af strukturforståelsen i ADHD-pædagogik

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Artiklen gennemgår tendenserne i den slags pædagogik som bruges i skolen overfor børn med diagnosen ADHD. Artiklen analyserer dilemmaer ved denne form for pædagogik, samt viser hvordan der kan udvikles alternative måder at forstå strukturereing af pædagogikken fr disse børn. Hermed illustreres det I praksis hvordan man kan strukturere mere bevægelige, og mindre rigide læringsrum til gavn for skolebørn med ADHD. Artiklen er målrettet lærere og pædagoger, der arbejder I folkeskolen, og med at tilrettelægge inkluderende læringsrum.
Original languageDanish
Title of host publicationSpecialpædagogik i læreruddannelsen
EditorsJørgen Christiansen, Brian Degn Mårtensson, Torben Pedersen
Number of pages17
Place of publicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Publication year16 Aug 2016
Pages129-146
Chapter6
ISBN (print)9788741263069
Publication statusPublished - 16 Aug 2016

    Research areas

  • Specialpædagogik, Inklusion, Læring og læringsmiljøer

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 101735515