Projects per year
Abstract
I 2010 tog Skanderborg Musikskole initiativ til et udviklingsprojekt med betegnelsen ”Ny Struktur i Skanderborg Musikskole”. Baggrunden herfor er i henhold til Musikskolens leder, at lærere, bestyrelse og ledelse har diskuteret, hvordan man kunne gøre noget ved nogle af de problemer eller svagheder, der opleves ved musikskoleundervisningen i dens daværende form. Der indføres begrebet MSA (Musik Social Aktivitet) som noget alle individuelle elever skal tilbydes. MSA kan være orkester, kor, stomp, hørelære, sammenspil, workshops, master classes mm. Det er et krav er, at man er flere sammen og man beskæftiger sig med en musisk/musik aktivitet. Det er en bærende idé at give den faglige og pædagogiske kompetence tilbage til læreren. Projektet og evalueringen heraf er gennemført med støtte fra Statens Kunstråds Musikudvalg. Evalueringen er gennemført i perioden oktober 2011 til maj 2012, og består af forskellige delundersøgelser, som inddrager såvel ledelse, lærere som brugere (elever ‐ forældre) i form af fokusgruppeinterviews, undervisningsobservation med individuelle interviews og spørgeskemaundersøgelser.
Projektet indgår som praksisprojekt i mit Phd projekt om musiklærerkomeptencer
Projektet indgår som praksisprojekt i mit Phd projekt om musiklærerkomeptencer
Original language | Danish |
---|
Place of publication | København |
---|---|
Publisher | Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet |
Number of pages | 40 |
Commissioning body | Skanderborg Kulturskole |
Publication status | Published - 2012 |
Projects
- 1 Active
-
Lærerkompetence og professionsviden - med særligt henblik på musiklæreruddannelser
Holst, F. (Participant)
18/12/2010 → …
Project: Research