Museet som læringsmiljø: museologi i et pædagogisk og didaktisk perspektiv

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

I kapitlet redegøres der for, hvad det er ved museer, som gør dem til velegnede læringsmiljøer for børn og unge under uddannelse. Kapitlet giver desuden bud på svar på følgende tre spørgsmål: Hvilket læringspotentiale byder museer på? Hvordan kan det unikke museale læringsmiljø bruges pædagogisk og didaktisk? Hvordan kan samarbejdet mellem lærer og museumsmedarbejder optimeres for at sikre elevernes læring i grænsefladen mellem skolens og museets væsensforskellige læringsmiljøer?
Original languageDanish
Title of host publicationMuseologi mellem fagene
EditorsLise Skytte Jakobsen, Vinnie Nørskov, Ane Hejlskov Larsen
Place of publicationAarhus
PublisherAarhus Universitetsforlag
Publication date2021
Pages265-290
Chapter10
ISBN (Print)9788771847444
Publication statusPublished - 2021

Cite this