Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Motiverende og interesseskabende naturfagsundervisning

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Standard

Motiverende og interesseskabende naturfagsundervisning. / Dohn, Niels Bonderup.

2014.

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@misc{c79497645d1c44e8a143303b5be5be93,
title = "Motiverende og interesseskabende naturfagsundervisning",
abstract = "Nogle gange er elever meget engageret i naturfagsundervisning, andre gange er de ikke. I dette kapitel introduceres en r{\ae}kke motivationsteorier, som hver is{\ae}r kan bidrage med en forklaring p{\aa}, hvorfor elever engageres i naturfagsundervisningen – eller hvorfor de netop ikke engageres. Herefter diskuteres, hvordan praktisk arbejde, inquiry-baseret naturfagsundervisning og samfundsm{\ae}ssige dilemmaer kan stimulere elevers motivation. I sidste del af kapitlet gennemg{\aa}s principperne for at tilrettel{\ae}gge og gennemf{\o}re en unders{\o}gelse af elevers motivation i naturfagsundervisning.",
keywords = "Motivation, Naturfagsdidaktik, L{\ae}reruddannelse",
author = "Dohn, {Niels Bonderup}",
year = "2014",
month = sep,
language = "Dansk",
type = "Other",

}

RIS

TY - ICOMM

T1 - Motiverende og interesseskabende naturfagsundervisning

AU - Dohn, Niels Bonderup

PY - 2014/9

Y1 - 2014/9

N2 - Nogle gange er elever meget engageret i naturfagsundervisning, andre gange er de ikke. I dette kapitel introduceres en række motivationsteorier, som hver især kan bidrage med en forklaring på, hvorfor elever engageres i naturfagsundervisningen – eller hvorfor de netop ikke engageres. Herefter diskuteres, hvordan praktisk arbejde, inquiry-baseret naturfagsundervisning og samfundsmæssige dilemmaer kan stimulere elevers motivation. I sidste del af kapitlet gennemgås principperne for at tilrettelægge og gennemføre en undersøgelse af elevers motivation i naturfagsundervisning.

AB - Nogle gange er elever meget engageret i naturfagsundervisning, andre gange er de ikke. I dette kapitel introduceres en række motivationsteorier, som hver især kan bidrage med en forklaring på, hvorfor elever engageres i naturfagsundervisningen – eller hvorfor de netop ikke engageres. Herefter diskuteres, hvordan praktisk arbejde, inquiry-baseret naturfagsundervisning og samfundsmæssige dilemmaer kan stimulere elevers motivation. I sidste del af kapitlet gennemgås principperne for at tilrettelægge og gennemføre en undersøgelse af elevers motivation i naturfagsundervisning.

KW - Motivation

KW - Naturfagsdidaktik

KW - Læreruddannelse

M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation

ER -