Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Motivations og mestringsprojekt på en skole - set i psykologisk perspektiv

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Motivation og mestrings projekt på en skole – set i et psykologisk perspektiv.
Overvejelser om hvordan man laver Danmarks bedste folkeskole, hvad der skal til for at skabe trivsel og læring for alle børn, hvordan vi arbejder med inklusion, hvordan vi gør undervisningen udbytterig for både drenge og piger og gør dem robuste og livsduelige var en del af de spørgsmål, som vi - skolens ledelse og jeg selv stillede på Gladsaxe Skole. Opstarten blev et mindre pilotprojekt omkring Motivation og Mestring , hvor resultaterne blev så positive, at man i skoleåret 2012/2013 valgte at involvere alle skolens 750 elever og 80 lærere og pædagoger i projektet og hvor nærværende artikel vil beskrive de teoretiske overvejelser omkring motivation og mestring samt uddybe et enkelt af fokusområderne nemlig det spændende arbejde med børns karakterstyrker.
Original languageDanish
Article number9
JournalKognition & Pædagogik
Issue91
Pages (from-to)78-87
Number of pages10
ISSN0906-6225
Publication statusPublished - 2014

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 84278017