Projects per year
Abstract
Skolelivet er på en gang mangesidet og modsætningsfyldt. Samtidig har børn, unge, lærere og forældre forskellige opgaver, bidrag og måder at engagere sig og prioritere på. Vi retter her fokus på de forskellige parters perspektiver som på en gang forskellige og forbundet gennem deres engagementer i skolen som en fælles sag. Kapitlet ser fra elevernes, lærernes og forældrenes perspektiver for herigennem at pege på nødvendigheden af at demokratisere skolens hverdagsliv.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Hvorfor går børn i skole |
Editors | Ole Løw, Elsebeth Jensen |
Place of publication | København |
Publisher | Akademisk Forlag |
Publication date | 2020 |
Pages | 181-192 |
Chapter | 12 |
ISBN (Print) | 9788750053651 |
Publication status | Published - 2020 |
Projects
- 1 Finished
-
Children’s inclusion in school as conflictual collaboration between families, teachers, school-leaders and legislation.
Kousholt, D. (Project coordinator), Staunæs, D. (Participant), Testmann, L. (Participant), Højholt, C. (Project manager), Larsen, M. R. (Participant), Busch Jensen, P. (Participant), Mardahl Hansen, T. (Participant) & Jørgensen, S. (Participant)
Forskningrådet for Kultur og Kommunikation
01/09/2014 → 31/12/2018
Project: Research