Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Med de ambitioner om et øget optag af gymnasieelever og generelt af elever på ungdomsuddannelserne, som aktuelt søges realiseret, er der al grund til at forske mere intensivt i de unges vilkår for at gennemføre deres uddannelser. Den type forskning, der fokuserer på sociale relateringspraksisser, mobning og social eksklusion, synes imidlertid ikke særlig udviklet, når det drejer sig om ungdomsområdet. Der er et stort behov for forskning, der kan bidrage med indsigt i de komplekse sociale, kulturelle og subjektive processer, de unge hvirvles ind i, og indsigt i de manøvreringsmuligheder og -strategier, som de møder og udvikler sammen med hinanden og med ungdomskulturens mange modsatrettede anvisninger og normer.
Original languageDanish
Title of host publicationNye perspektiver på mobning
EditorsHelle Rabøl Hansen, Dorte Marie Søndergaard
Number of pages22
Place of publicationHerfølge
PublisherSkolepsykologi
Publication year2014
Pages28-49
ISBN (print)9788790650452
Publication statusPublished - 2014
SeriesDen blå serie
Number31
ISSN0901-5078
SeriesPæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift
NumberTemanr.
Volume51
ISSN1903-0002

    Research areas

  • Ungdomsuddannelse, Mobning

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 84633708