Aarhus University Seal

Fra støttehjul til selvstændighed: Førsteårsstuderendes ikke-deltagelse i peerfeedback

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Digitalt understøttede peerfeedback-processer styrker universitetsstuderendes læring gennem udvikling af sociale og faglige kompetencer og refleksioner over egen læring (Nordentoft & Møller 2022; Winstone & Carless, 2019). For at fremme aktiverende og kollaborativ læring udførte vi i foråret 2022 et peerfeedback-forløb for førsteårsstuderende på Uddannelsesvidenskab (AU). Flere studerende gav udtryk for et stort udbytte af forløbet, mens andre studerende enten ikke deltog eller argumenterede for ikke at have lært noget af forløbet. I forlængelse af eksisterende forskning om manglende deltagelse (Bager & Herrmann, 2013) interesserer vi os for, hvorfor nogle studerende ikke deltag og/eller ikke oplevede et udbytte af forløbet. Med positioneringsteori (Davies & Harré, 2014) undersøger vi på de studerendes forhandlinger af subjektpositioner i mødet med en kollaborativ undervisningsform, der kalder på deres aktive arbejde med at give og få feedback fra medstuderende.
Original languageDanish
Publication year24 May 2023
Publication statusPublished - 24 May 2023
EventDUN konference 2023 - Comwell Kolding, Kolding, Denmark
Duration: 24 May 202325 May 2023
https://www.tilmeld.dk/dunk23

Conference

ConferenceDUN konference 2023
LocationComwell Kolding
CountryDenmark
CityKolding
Period24/05/202325/05/2023
Internet address

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 310628766