Digitalt understøttede peerfeedback-processer styrker universitetsstuderendes læring gennem udvikling af sociale og faglige kompetencer og refleksioner over egen læring (Nordentoft & Møller 2022; Winstone & Carless, 2019). For at fremme aktiverende og kollaborativ læring udførte vi i foråret 2022 et peerfeedback-forløb for førsteårsstuderende på Uddannelsesvidenskab (AU). Flere studerende gav udtryk for et stort udbytte af forløbet, mens andre studerende enten ikke deltog eller argumenterede for ikke at have lært noget af forløbet. I forlængelse af eksisterende forskning om manglende deltagelse (Bager & Herrmann, 2013) interesserer vi os for, hvorfor nogle studerende ikke deltag og/eller ikke oplevede et udbytte af forløbet. Med positioneringsteori (Davies & Harré, 2014) undersøger vi på de studerendes forhandlinger af subjektpositioner i mødet med en kollaborativ undervisningsform, der kalder på deres aktive arbejde med at give og få feedback fra medstuderende.
Original language
Danish
Publication year
24 May 2023
Publication status
Published - 24 May 2023
Event
DUN konference 2023 - Comwell Kolding, Kolding, Denmark Duration: 24 May 2023 → 25 May 2023 https://www.tilmeld.dk/dunk23