Med styrkebaseret læring som løftestang

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

Når talen falder på udsatte børn og unge implicerer det samtidig et fokus på, hvad der gør disse børn mere sårbare over-for at klare sig godt i livet end deres jævnaldrende kamme-rater. Ofte sker det på baggrund af deres opvækstvilkår, deres familiesituation, deres etniske baggrund som det kontekstafhængige og eventuelle børnepsykiatriske diagnoser og dysfunktioner som individorienterede faktorer.

En anden mulig synsvinkel er den styrkebaserede indgangs-vinkel introduceret her med et positiv psykologisk afsæt. Hvilke styrker og ressourcer har barnet? Og hvordan kan de sættes i spil for at sikre barnet mest mulig optimale betingelser? Artiklen her sætter fokus på, hvordan styrkebaseret læring kan anvendes som løftestang i arbejdet med udsatte børn og unge.
Original languageDanish
JournalKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
Volume37
Issue109
Pages (from-to)50-59
Number of pages9
ISSN0107-4016
Publication statusPublished - 1 Dec 2017

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 118785200