Målrettet kommunikation til unge på erhvervsuddannelser: fokus på ”food literacy” i en ny livssituation

Amanda Videbæk Laasholdt, Susanne Hansen, Alice Grønhøj

Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportCommissioned

171 Downloads (Pure)

Abstract

Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download
Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev

Ifølge den nationale sundhedsprofil var 51% af den danske befolkning overvægtige i 2017. Mange forskere peger på, at tendensen med at overspise kan hænge sammen med stigende portionsstørrelser. På den baggrund har nærværende undersøgelsen haft til formål at undersøge danske forbrugeres portionsopfattelser og forbrug af slik, chips og sodavand.
Undersøgelsen består af fire dele. Del 1 er en litteraturgennemgang. Del 2 er en markedsanalyse af udviklingen i salg af slik, bland-selv-slik og chips med fokus på forskellige portionsstørrelser. Del 3 består af to spørgeskemaundersøgelser af danske forbrugeres portionsopfattelser af henholdsvis slik og chips. Del 4 er en interviewundersøgelse med danske forældre. Undersøgelsens resultater kan bl.a. danne grundlag for nye tiltag til at begrænse danskernes indtag af slik og chips – fx nye kommunikationsstrategier.
Original languageDanish
Place of publicationAarhus
PublisherDCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug
Number of pages135
ISBN (Print)978-87-93998-10-0,
Commissioning bodyFødevarestyrelsen
Publication statusPublished - 29 Apr 2020
SeriesDCA rapport
Number171
ISSN2245-1684

Cite this