Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver på et undervisningseksperiment på jura: Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsværktøj

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Standard

Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver på et undervisningseksperiment på jura : Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsværktøj. / Lassesen, Berit.

2018. Abstract from Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2018, Vingsted, Denmark.

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@conference{1eb54437a9544fa4b88e6aa7838cf604,
title = "Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver p{\aa} et undervisningseksperiment p{\aa} jura: Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsv{\ae}rkt{\o}j",
abstract = "Skriftlige {\o}velser indg{\aa}r hyppigt i forbindelse med udviklingen af de studerendes metodiske f{\ae}rdigheder, men uden feedback er l{\ae}ring begr{\ae}nset (Hattie & Timperley, 2007). Nyere forskning viser, at inddragelse af studerende i undervisningsaktiviteterne kan v{\ae}re en v{\ae}rdifuld ressource (Bovill, C., Cook-Sather, A., Felten, P., Millard, L., Moore-Cherry, N. 2016), der kan bidrage til l{\o}sningen af den ressourcem{\ae}ssige udfordring det er, at f{\aa} undervisere skal give feedback til mange studerende. Der er imidlertid ogs{\aa} udfordringer forbundet med at lade de studerende bed{\o}mme opgaver, herunder om de faglige foruds{\ae}tninger er tilstede (ibid. 2016). Denne unders{\o}gelse blev motiveret af en interesse blandt undervisere for at afpr{\o}ve en peer-feedback aktivitet, der havde til hensigt at give f{\o}rste semester studerende mulighed for at udvikle metodiske og selvregulerende f{\ae}rdigheder. L{\ae}ringsaktiviteten gennemf{\o}rtes flere gange hen over semesteret parallelt med den faglige progression i faget. Undervisningsforl{\o}bet blev evalueret via digital kursusevaluering ved udgangen af 2017.",
keywords = "Kvalitet i de videreg{\aa}ende uddannelser, Peer-feedback, Kursusevaluering, Studerendes engagement, Online peer-feedback, Edu-IT",
author = "Berit Lassesen",
year = "2018",
month = "5",
day = "18",
language = "Dansk",
note = "null ; Conference date: 17-05-2018 Through 18-05-2018",
url = "http://dun-net.dk/aktiviteter/2018/dun-konferencen-2018/",

}

RIS

TY - ABST

T1 - Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver på et undervisningseksperiment på jura

T2 - Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsværktøj

AU - Lassesen, Berit

PY - 2018/5/18

Y1 - 2018/5/18

N2 - Skriftlige øvelser indgår hyppigt i forbindelse med udviklingen af de studerendes metodiske færdigheder, men uden feedback er læring begrænset (Hattie & Timperley, 2007). Nyere forskning viser, at inddragelse af studerende i undervisningsaktiviteterne kan være en værdifuld ressource (Bovill, C., Cook-Sather, A., Felten, P., Millard, L., Moore-Cherry, N. 2016), der kan bidrage til løsningen af den ressourcemæssige udfordring det er, at få undervisere skal give feedback til mange studerende. Der er imidlertid også udfordringer forbundet med at lade de studerende bedømme opgaver, herunder om de faglige forudsætninger er tilstede (ibid. 2016). Denne undersøgelse blev motiveret af en interesse blandt undervisere for at afprøve en peer-feedback aktivitet, der havde til hensigt at give første semester studerende mulighed for at udvikle metodiske og selvregulerende færdigheder. Læringsaktiviteten gennemførtes flere gange hen over semesteret parallelt med den faglige progression i faget. Undervisningsforløbet blev evalueret via digital kursusevaluering ved udgangen af 2017.

AB - Skriftlige øvelser indgår hyppigt i forbindelse med udviklingen af de studerendes metodiske færdigheder, men uden feedback er læring begrænset (Hattie & Timperley, 2007). Nyere forskning viser, at inddragelse af studerende i undervisningsaktiviteterne kan være en værdifuld ressource (Bovill, C., Cook-Sather, A., Felten, P., Millard, L., Moore-Cherry, N. 2016), der kan bidrage til løsningen af den ressourcemæssige udfordring det er, at få undervisere skal give feedback til mange studerende. Der er imidlertid også udfordringer forbundet med at lade de studerende bedømme opgaver, herunder om de faglige forudsætninger er tilstede (ibid. 2016). Denne undersøgelse blev motiveret af en interesse blandt undervisere for at afprøve en peer-feedback aktivitet, der havde til hensigt at give første semester studerende mulighed for at udvikle metodiske og selvregulerende færdigheder. Læringsaktiviteten gennemførtes flere gange hen over semesteret parallelt med den faglige progression i faget. Undervisningsforløbet blev evalueret via digital kursusevaluering ved udgangen af 2017.

KW - Kvalitet i de videregående uddannelser

KW - Peer-feedback

KW - Kursusevaluering

KW - Studerendes engagement

KW - Online peer-feedback

KW - Edu-IT

UR - http://dun-net.dk/media/489899/sy01-lykkes-peer-feedback-altid-fire-perspektiver-paa-et-undervisningseksperiment-paa-jura.pdf

M3 - Konferenceabstrakt til konference

ER -