Projects per year
Abstract
Rapporten er en videreførelse af Effekten af børns og unges møde med kunst og opstiller et overordnet forskningsdesign for projekter, hvor børn, unge, kunstnere, lærere og formidlere mødes om kunstneriske processer og læring.
Forskningsdesignet baserer sig på to grundlæggende spørgsmål – dels hvilken betydning mødet med kunsten har for forskellige deltagere og dels, hvordan man kan evaluere på denne betydning. Herudover diskuteres mulighederne for at etablere møder om kunsten i forskellige partnerskabsmodeller.
Forskningsdesignet baserer sig på to grundlæggende spørgsmål – dels hvilken betydning mødet med kunsten har for forskellige deltagere og dels, hvordan man kan evaluere på denne betydning. Herudover diskuteres mulighederne for at etablere møder om kunsten i forskellige partnerskabsmodeller.
Original language | Danish |
---|
Publisher | Statens Kunstfond |
---|---|
Number of pages | 33 |
ISBN (Electronic) | 978-87-92681-04-1 |
Publication status | Published - 15 Dec 2017 |
Projects
- 1 Active
-
Udvikling af nye undervisningsformer og læringsmiljøer i musikundervisning
Holst, F. (Participant)
01/08/2015 → …
Project: Research
-
ARTografiske Fortællinger
Ucini Jørgensen, I., Berndsen, M. & Haastrup, L., Aug 2020, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. august 2020, Tema#2, p. 10-37 27 p., 1.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Kunstneriske partnerskaber i den åbne skole
Haastrup, L. & Sørensen, M. C., Sept 2020, Åben skole. Emmerik Damgaard Knudsen, L., Lundager Jensen, L., Vestergaard Thomsen, A. & Fredslund , M. (eds.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, p. 210-227Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review