Projects per year
Abstract
Alt dette udløste en omfattende forskningsaktivitet, som nok især havde fokus på konsekvenserne for eleverne (trivsel; læring; betydning af social ulighed; osv.). Forskningen kan forsøgsvist indledes i tre faser: 1. Undersøgelser af den første nedlukningsbølge, ofte med data indhentet mens nedlukningen stod på. 2. Undersøgelser af de følgende nedlukningsbølger, igen ofte med data indhentet mens nedlukningerne stod på. Her blev der tilføjet en longitudinal dimension. 3. Oversigts- og metastudier, ofte af international karakter. Hertil kommer, at der også begynder at dukke undersøgelser op, som forsøger at identificere erfaringer fra coronanedlukninger med henblik på institutionelle forandringer og fremtidigt beredskab.
Hensigten med sessionen er dels at præsentere og diskutere nogle af de allerede gennemførte undersøgelser, dels at tage hul på diskussionen af, om det er muligt at identificere generelle og generaliserbare konsekvenser af skolenedlukningerne.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 1 Feb 2022 |
Publication status | Published - 1 Feb 2022 |
Event | Dansk Sociologikongres 2022: Optimeringslogikker, forandringsprocesser og disruption: Konsekvenser for samfund og individer - DPU, Aarhus Universitet, København NV, Denmark Duration: 24 Mar 2022 → 25 Mar 2022 http://sociologi.dk/call-dansk-sociologikongres-2022/ |
Conference
Conference | Dansk Sociologikongres 2022 |
---|---|
Location | DPU, Aarhus Universitet |
Country/Territory | Denmark |
City | København NV |
Period | 24/03/2022 → 25/03/2022 |
Internet address |
-
Improving services’ proactive efforts: The impact of Covid-19 and Vulnerability on exclusion from health and welfare (CoV-clusion)
Wistoft, K. (PI) & Qvortrup, L. (PI)
01/12/2021 → 30/04/2025
Project: Research
File -
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Qvortrup, L. (Project manager), Højgaard Christensen, J. (PI) & Wistoft, K. (PI)
23/02/2021 → 30/04/2021
Project: Research
-
A window of change: transformations of playful learning environments in kindergartens and primary schools in Denmark during and after COVID-19
Wistoft, K. (Project manager), Qvortrup, L. (Participant), Clark, A. (Participant) & Qvortrup, A. (Award holder)
01/08/2020 → 28/02/2021
Project: Research
File
Research output
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Wistoft, K., Qvortrup, L., Qvortrup, A. & Christensen, J. H., Aug 2021, In: International Journal of Home Economics. 14, 2, p. 153‐164 12 p.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Open Access -
Genåbningen af børnehaver efter Covid-19- nedlukninger: Et børne- og forældreperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., Feb 2021, Odense: Syddansk Universitet. 50 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
Open Access -
Genåbningen af børnehaver efter Covid-nedlukninger: Et personaleperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., Feb 2021, Odense: Syddansk Universitet. 48 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
Open Access
Activities
- 1 Participation in or organisation of workshop, seminar or course
-
Trivsel og mistrivsel blandt børn og unge. Hvad ved vi, og hvad kan vi gøre?
Wistoft, K. (Organizer), Qvortrup, L. (Organizer) & Holm, C. (Organizer)
27 Mar 2023Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation of workshop, seminar or course
File