Abstract
Hvad er det vigtigste at lære elever i det senmoderne samfund? Hvorfor? Og hvordan?
Kompetencer i dansk præsenterer en kompetenceorienteret tilgang til disse spørgsmål. Bogen leverer et bud på hvordan danskfaget kan forstås som et meningsfuldt og sammenhængende fag der kan bidrage til at eleverne udvikler nogle af de væsentligste kompetencer i det senmoderne samfund.
Kompetencetilgangen stiller en logik og en metode til rådighed for valg af undervisningsindhold og -metoder og danner desuden grundlag for refleksion i og over undervisningen.
Kompetencer i dansk behandler bl.a. emner som litteratur, kommunikation, sociale netværk, læringsspil, gruppearbejde, evaluering og interkulturelle kompetencer.
Til bogen er knyttet hjemmesiden www.kompetenceridansk.dk.
Original language | Danish |
---|
Place of publication | Kbh |
---|---|
Publisher | Gyldendal |
Number of pages | 177 |
ISBN (Print) | 978-87-02-06816-0 |
Publication status | Published - 2009 |
Series | Seminarieserien |
---|
Keywords
- competencies
- Danish subject
- curriculum theory
- network society
- teaching literature
- oracy
- evaluation
- interculturel competence
- group work