Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kompetenceorienteret matematikundervisning

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Hvordan kan de matematiske kompetencer komme tydeligt i spil i en konkret undervisningspraksis? Det ser artiklen her nærmere på.

Når de matematiske kompetencer skal tydeligt i spil i undervisningen, er første skridt at sætte dem klart og eksplicit på dagsordenen. Det kan ske ved i løbet af året at vælge nogle 2-4 uger lange forløb, hvor en udvalgt kompetence gøres til den styrende læringsmæssige ambition. Artiklen her tager udgangspunkt i en sådan beslutning og giver konkrete eksempler fra indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i først symbolbehandlingskompetence, så ræsonnementskompetence.
Original languageDanish
Publication year2020
Place of publicationKøbenhavn
PublisherUndervisningsministeriet
Number of pages6
Publication statusPublished - 2020

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 182524704