Klasseledelse som indgang til at modvirke mobning

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Dette kapitel er drevet af en interesse for at udforske, hvorvidt og i givet fald hvordan læreres klasseledelse rummer et potentiale for at lede sociale processer på rette vej. Interessen herfor er blandt andet næret af studier, der peger på klasseledelse som en virkningsfuld indgang til at modvirke mobning. Men hvordan kan klasseledelse blive en sådan virkningsfuld indgang til at modvirke mobning? Hvordan kan klasseledelse praktiseres, så positive faglige og sociale samspil mellem eleverne opbygges og mobning som mulighed derved reduceres? Med afsæt i en ambition om at gå praksisnært til værks fokuserer kapitlet på spørgsmålet om ’hvordan’.
Original languageDanish
Title of host publicationMobning : viden og værktøjer for fagfolk
EditorsVibeke Nørgaard
Place of publicationKøbenhavn
PublisherAkademisk Forlag
Publication year2017
Pages147-174
ISBN (print)978-87-500-5154-1
Publication statusPublished - 2017

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 116715750