Kausalitet og effektfuldhed i pædagogisk forskning og praksis

Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

Abstract

Målet med antologien er at præsentere begrebet "effektfuldhed" som en begrebslig og metodologisk ramme for undersøgelse og evaluering af pædagogiske indsatser. At noget ”er” effektfuldt, er noget andet end at noget ”har” effekt. Heri ligger med andre ord et signal om en anden kausalitetsforståelse end i traditionelle effektundersøgelser. Men der signaleres også en anden forståelse af bredden og kompleksiteten i det, der undersøges. Antologien består af kapitler der omhandler videnskabsteoretiske implikationer, metodiske tilgange og praktiske eksempler på at designe og gennemføre undersøgelser af effektfuldhed i pædagogisk sammenhæng.
Original languageDanish
Place of publicationÅrhus
PublisherAarhus Universitetsforlag
Number of pages255
ISBN (Print)978 87 7219 539 1
Publication statusPublished - Aug 2022

Cite this