Interpersonel stillingtagen i samtalerne: Symposium. Litteratursamtaler i læreruddannelsen

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Abstract

I paper-præsentationen undersøger jeg med afsæt i forskning i evaluerende sprogbrug og interpersonel stillingtagen (fx Thompson & Alba-Juez, 2014), hvordan de studerende i de fire samtaler sprogligt positionerer sig selv og derigennem de andre i samtalen. Hvilke betydningsskabende ressourcer vælger de? Hvordan åbner og lukker de sprogligt for et dialogisk rum om de litterære tekster, og hvordan bringer de egne værdisæt ind som en del af deres positionering i samtalerne?
Original languageDanish
Publication date10 May 2017
Publication statusPublished - 10 May 2017
Externally publishedYes
Eventskriv! les! 2017 - Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway
Duration: 9 May 201711 May 2017

Conference

Conferenceskriv! les! 2017
LocationNorwegian University of Science and Technology
Country/TerritoryNorway
CityTrondheim
Period09/05/201711/05/2017

Cite this