TY - BOOK
T1 - Internationalisering i klasseværelset
AU - Gottlieb, Susanne
AU - Petersen, Kjeld Secher
AU - Sørensen, Dorte
PY - 2001
Y1 - 2001
N2 - På fire tekniske skolers teknisk designafdelinger har man eksperimenteret med forløb, der på hver sin måde indeholder internationaliseringsaspekter. Hæftet indeholder overvejelser om, hvordan man som underviser kan arbejde med internationalisering i undervisningsforløb. Det er en pointe i hæftet, at det kræver adskillige pædagogiske og didaktiske overvejelser i lærergruppen, men at eleverne kan opnå kompetencer, der er nødvendige på fremtidens arbejdsmarked. Lærerne må for eksempel overveje, hvilke internationale kompetencer, det er relevant, at eleverne udvikler. Lærergruppen må også beslutte, hvilke faglige områder og hvilken grad af tværfaglighed, der skal indgå i undervisningsforløbet. Endelig indebærer internationalisering i klasseværelset, at
AB - På fire tekniske skolers teknisk designafdelinger har man eksperimenteret med forløb, der på hver sin måde indeholder internationaliseringsaspekter. Hæftet indeholder overvejelser om, hvordan man som underviser kan arbejde med internationalisering i undervisningsforløb. Det er en pointe i hæftet, at det kræver adskillige pædagogiske og didaktiske overvejelser i lærergruppen, men at eleverne kan opnå kompetencer, der er nødvendige på fremtidens arbejdsmarked. Lærerne må for eksempel overveje, hvilke internationale kompetencer, det er relevant, at eleverne udvikler. Lærergruppen må også beslutte, hvilke faglige områder og hvilken grad af tværfaglighed, der skal indgå i undervisningsforløbet. Endelig indebærer internationalisering i klasseværelset, at
KW - erhvervsuddannelser
KW - didaktik
KW - læreprocesser
M3 - Bog
SN - 87-7548-127-8
BT - Internationalisering i klasseværelset
PB - Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse DEL
ER -