Internationalisering i klasseværelset

Susanne Gottlieb, Kjeld Secher Petersen, Dorte Sørensen

Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookResearchpeer-review

Abstract

På fire tekniske skolers teknisk designafdelinger har man eksperimenteret med forløb, der på hver sin måde indeholder internationaliseringsaspekter. Hæftet indeholder overvejelser om, hvordan man som underviser kan arbejde med internationalisering i undervisningsforløb. Det er en pointe i hæftet, at det kræver adskillige pædagogiske og didaktiske overvejelser i lærergruppen, men at eleverne kan opnå kompetencer, der er nødvendige på fremtidens arbejdsmarked. Lærerne må for eksempel overveje, hvilke internationale kompetencer, det er relevant, at eleverne udvikler. Lærergruppen må også beslutte, hvilke faglige områder og hvilken grad af tværfaglighed, der skal indgå i undervisningsforløbet. Endelig indebærer internationalisering i klasseværelset, at
Original languageDanish
PublisherDanmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse DEL
Number of pages49
ISBN (Print)87-7548-127-8
Publication statusPublished - 2001

Cite this