Abstract
I en tid hvor inklusion erklæres for mislykket og meget tyder på at et nyt begreb eller paradigme er ved at dukke op, bliver det vigtigt at spørge til de tendenser, problemerne i inklusionsparadigmet har vist. Inklusionens paradoks er formuleret som et der udspringer af, at det bygger på fællesgørelse på baggrund af en definition af forskelle. En nærmere analyse afdækker dog, at det er yderst tvivlsomt om man overhovedet kan tale om inklusion i den såkaldte inklusionsæra.
Inklusion som vision og praktisk pædagogik: Hvilke erfaringer er høstet og hvilke veje fremad tegner sig i en tid med øget fokus på diversitet og mangfoldighed?
Inklusion som vision og praktisk pædagogik: Hvilke erfaringer er høstet og hvilke veje fremad tegner sig i en tid med øget fokus på diversitet og mangfoldighed?
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Efter inklusionen : Institutionen og den pædagogiske strategi |
Editors | Louise Bøttcher, Claus Holm |
Place of publication | København |
Publisher | U Press |
Publication date | Feb 2023 |
Pages | 23-37 |
Chapter | 1 |
ISBN (Print) | 9788793890510 |
Publication status | Published - Feb 2023 |