Inklusion på dagsordenen

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

I en tid hvor inklusion erklæres for mislykket og meget tyder på at et nyt begreb eller paradigme er ved at dukke op, bliver det vigtigt at spørge til de tendenser, problemerne i inklusionsparadigmet har vist. Inklusionens paradoks er formuleret som et der udspringer af, at det bygger på fællesgørelse på baggrund af en definition af forskelle. En nærmere analyse afdækker dog, at det er yderst tvivlsomt om man overhovedet kan tale om inklusion i den såkaldte inklusionsæra.
Inklusion som vision og praktisk pædagogik: Hvilke erfaringer er høstet og hvilke veje fremad tegner sig i en tid med øget fokus på diversitet og mangfoldighed?
Original languageDanish
Title of host publicationEfter inklusionen : Institutionen og den pædagogiske strategi
EditorsLouise Bøttcher, Claus Holm
Place of publicationKøbenhavn
PublisherU Press
Publication dateFeb 2023
Pages23-37
Chapter1
ISBN (Print)9788793890510
Publication statusPublished - Feb 2023

Cite this