Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvorfor almendidaktik?

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

I det følgende stiller vi skarpt på en række nedslag i teori og forskning, som har været med til at inspirere beslutningen om at skrive denne antologi om almendidaktik. Almendidaktikkens forankring i pædagogisk-filosofisk dannelsestænkning kan umiddelbart synes at ligge langt væk fra den sociologiskinspirerede empiriske udforskning af didaktik i praksis. Ikke desto mindre åbner koblingen mellem de to op for en række problemstillinger og paradokser i samtidens pædagogiske praksisser.
Original languageDanish
Title of host publicationAlmendidaktik : udfordringer og åbninger
EditorsMonica Carlsson, Mikkel Stovgaard
Place of publicationKøbenhavn
PublisherU Press
Publication yearJan 2021
Pages7-14
ISBN (print)978-87-93890-05-3
ISBN (Electronic)978-87-93890-11-4
Publication statusPublished - Jan 2021

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 206955346