Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvad med begavede og talentfulde børns udvikling i enhedsskolen?

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Den øgede globalisering med øget efterspørgsel efter nye specialistkompetencer især inden for de vidensintensive erhverv stiller nye krav til skolen. Denne udvikling har bl.a. medført interesse for, om også de begavede børn udvikles optimalt i skolen, hvor holdningen ellers har været, at de nok skulle klare sig. Imidlertid viser det sig, at disse børn lærer forskelligt og har brug for en anderledes kognitiv stimulation end den, der tilbydes i den almindelige klasseundervisning.
Original languageDanish
JournalKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
Volume32
Issue93
Pages (from-to)52-63
Number of pages12
ISSN0107-4016
Publication statusPublished - 2012

    Research areas

  • Talent, Grundskole, Folkeskole, Kognitionspsykologi

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 51885552