Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab. / Madsen, Maja Baunbjerg; Nissen, Morten; Krebs, Ingeline; Frederiksen, Heidi; Mørck, Line Lerche.

Fællesskabende praksisser. 2021.

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Madsen, MB, Nissen, M, Krebs, I, Frederiksen, H & Mørck, LL 2021, Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab. in Fællesskabende praksisser.

APA

Madsen, M. B., Nissen, M., Krebs, I., Frederiksen, H., & Mørck, L. L. (2021). Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab. Manuscript submitted for publication. In Fællesskabende praksisser

CBE

Madsen MB, Nissen M, Krebs I, Frederiksen H, Mørck LL. 2021. Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab. In Fællesskabende praksisser.

MLA

Madsen, Maja Baunbjerg et al. "Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab". Fællesskabende praksisser. 2021.

Vancouver

Madsen MB, Nissen M, Krebs I, Frederiksen H, Mørck LL. Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab. In Fællesskabende praksisser. 2021

Author

Madsen, Maja Baunbjerg ; Nissen, Morten ; Krebs, Ingeline ; Frederiksen, Heidi ; Mørck, Line Lerche. / Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab. Fællesskabende praksisser. 2021.

Bibtex

@inbook{f997db3b32454a1ba87eca044c2164a7,
title = "Hvad f{\ae}llesskabelse betyder for de unge i Street-Lab",
abstract = "Street-Lab er et midlertidigt laboratorium for gadeidr{\ae}t og drives af Multipark–foreningen. Street-Lab udg{\o}r en bev{\ae}gelig og {\aa}ben {\textquoteright}adhoc{\textquoteright}-kultur, der tiltr{\ae}kker og engagerer b{\o}rn, unge og deres familier, som medskabere af mange forskellige slags aktiviteter, ogs{\aa} meget andet end gadeidr{\ae}t. Street-Lab er organiseret som gr{\ae}nsef{\ae}llesskab, dvs. som del af overlappende f{\ae}lleskaber og aktiviteter, der ofte igangs{\ae}ttes med andre institutioner, civile, private og offentlige parter fra Netv{\ae}rket Den Sociokulturelle Landsby. Visionen om at sikre Street-Labs fremtidige eksistens ved at bygge en multihal af containere er en m{\aa}de at forankre dette samarbejde fysisk og materielt. M{\aa}let er at den entreprenante og inkluderende {\textquoteright}ad hoc{\textquoteright} kultur fra Street-Lab kan smelte sammen med akt{\o}rerne, og samarbejdspartnerne fra Den Sociokulturelle Landsby og dermed forankres fysisk et konkret f{\ae}lles sted som {\textquoteright}sociale mursten{\textquoteright}. Her skal vi se n{\ae}rmere p{\aa}, hvordan disse processer, som vi under {\'e}t kalder for {\textquoteright}f{\ae}llesskabelse{\textquoteright}, f{\aa}r betydning for udsatte unge. I artiklen unders{\o}ges f{\ae}llesskabelse s{\aa}ledes som produktion af et {\textquoteright}noget{\textquoteright}, der kan {\ae}ndre indhold, form og hvem der er med-producerende undervejs og som et {\textquoteright}noget{\textquoteright} der kan medskabe identitetsforandrende empowerment for og med udsatte unge.",
author = "Madsen, {Maja Baunbjerg} and Morten Nissen and Ingeline Krebs and Heidi Frederiksen and M{\o}rck, {Line Lerche}",
year = "2021",
language = "Dansk",
booktitle = "F{\ae}llesskabende praksisser",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Hvad fællesskabelse betyder for de unge i Street-Lab

AU - Madsen, Maja Baunbjerg

AU - Nissen, Morten

AU - Krebs, Ingeline

AU - Frederiksen, Heidi

AU - Mørck, Line Lerche

PY - 2021

Y1 - 2021

N2 - Street-Lab er et midlertidigt laboratorium for gadeidræt og drives af Multipark–foreningen. Street-Lab udgør en bevægelig og åben ’adhoc’-kultur, der tiltrækker og engagerer børn, unge og deres familier, som medskabere af mange forskellige slags aktiviteter, også meget andet end gadeidræt. Street-Lab er organiseret som grænsefællesskab, dvs. som del af overlappende fælleskaber og aktiviteter, der ofte igangsættes med andre institutioner, civile, private og offentlige parter fra Netværket Den Sociokulturelle Landsby. Visionen om at sikre Street-Labs fremtidige eksistens ved at bygge en multihal af containere er en måde at forankre dette samarbejde fysisk og materielt. Målet er at den entreprenante og inkluderende ’ad hoc’ kultur fra Street-Lab kan smelte sammen med aktørerne, og samarbejdspartnerne fra Den Sociokulturelle Landsby og dermed forankres fysisk et konkret fælles sted som ’sociale mursten’. Her skal vi se nærmere på, hvordan disse processer, som vi under ét kalder for ’fællesskabelse’, får betydning for udsatte unge. I artiklen undersøges fællesskabelse således som produktion af et ’noget’, der kan ændre indhold, form og hvem der er med-producerende undervejs og som et ’noget’ der kan medskabe identitetsforandrende empowerment for og med udsatte unge.

AB - Street-Lab er et midlertidigt laboratorium for gadeidræt og drives af Multipark–foreningen. Street-Lab udgør en bevægelig og åben ’adhoc’-kultur, der tiltrækker og engagerer børn, unge og deres familier, som medskabere af mange forskellige slags aktiviteter, også meget andet end gadeidræt. Street-Lab er organiseret som grænsefællesskab, dvs. som del af overlappende fælleskaber og aktiviteter, der ofte igangsættes med andre institutioner, civile, private og offentlige parter fra Netværket Den Sociokulturelle Landsby. Visionen om at sikre Street-Labs fremtidige eksistens ved at bygge en multihal af containere er en måde at forankre dette samarbejde fysisk og materielt. Målet er at den entreprenante og inkluderende ’ad hoc’ kultur fra Street-Lab kan smelte sammen med aktørerne, og samarbejdspartnerne fra Den Sociokulturelle Landsby og dermed forankres fysisk et konkret fælles sted som ’sociale mursten’. Her skal vi se nærmere på, hvordan disse processer, som vi under ét kalder for ’fællesskabelse’, får betydning for udsatte unge. I artiklen undersøges fællesskabelse således som produktion af et ’noget’, der kan ændre indhold, form og hvem der er med-producerende undervejs og som et ’noget’ der kan medskabe identitetsforandrende empowerment for og med udsatte unge.

M3 - Bidrag til bog/antologi

BT - Fællesskabende praksisser

ER -