Department of Management

'Food for thought': Ny international MBA målrettet fødevaresektoren

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  • Department of Marketing and Statistics
  • MAPP - Centre for Research on Customer Relations in the Food Sector
Information, viden og udvikling af nye kompetencer er mere end nogensinde nøglen til styrkelse af fødevarevirksomheders konkurrenceevne. Udviklingen går stærkt, og der er vedvarende behov for kompetenceudvikling - både i virksomheden og blandt virksomhedens medarbejdere. Fødevarevirksomheder lever i dag i en turbulent verden. Det er derfor vigtig at kunne tilpasse sig udviklinger i markedsomgivelserne og være i stand til at værne om virksomhedens kernekompetencer. Det er en vanskelig balancegang, der i første omgang kræver forståelse af og indsigt i fødevarevirksomhedens kunder, konkurrenter og leverandører. Samtidig kræves der indsigt i virksomhedens kompetencer og strategisk overblik over, hvordan virksomheden skal konkurrere fremover. Fra januar 2004 sætter en ny international MBA på Handelshøjskolen i Århus fokus på fødevaresektoren. Den europæiske fødevaresektor klarer sig på mange måder rigtig godt, men det bliver stadig sværere at vinde kampen om hyldepladsen i supermarkedet. I kampen om markedet kan efteruddannelse være med til at sikre kompetenceudvikling i den enkelte fødevarevirksomhed.
Original languageDanish
JournalAlimenta
Volume27
Issue6
Pages (from-to)8-9
ISSN1395-1718
Publication statusPublished - 2003

    Research areas

  • MAPP, MBA, Competence development, Education, Food sector, Aarhus School of Business

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32310131