Department of Management

"Fisk hver uge!"

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  • Department of Marketing and Statistics
  • MAPP - Centre for Research on Customer Relations in the Food Sector
Alle husker sikkert reklamekampagnen med ægteparret Minna og Gunnar, som spiste fersk fisk mindst én gang om ugen. Minna gjorde det med glæde. Det var der ingen ben i. Og den traditionsbundne kødglade Gunnar måtte faktisk indrømme, at fisk ikke var så ringe endda. Med humor skulle Gunnar og Minna overtale danskerne til at spise mere fersk fisk. Det er ved at være noget tid siden, at kampagnen stoppede, og det er nu ved at være tid til at kigge tilbage og undersøge, om reklamekampagnen rent faktisk havde den forventede effekt. Fik den danskerne til at spise mere fersk fisk? Om svaret er ja eller nej, kommer vi tilbage til. I stedet vil vi se på, hvordan reklamekampagnen blev til.
Original languageDanish
JournalLevnedsmiddelbladet
Volume9
Pages (from-to)36-37
ISSN0105-6654
Publication statusPublished - 2000

    Research areas

  • MAPP, Fish, Fisk, Dansk fødevareindustri, Annoncekampagne, Evaluering, Reklamekampagne

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32308056