Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

  • Department of Language and Business Communication
  • French teaching group
Denne artikel præsenterer en tekstlingvistisk/semiotisk analysemodel til beskrivelse af, hvilke strategier der er på spil sprogligt og billedmæssigt i firmabrochurer. At firmabrochuren er en kompleks tekst, der betjener sig af forskellige sproglige som visuelle retoriske strategier, illustreres ved en sekventiel analyse og en tekst-billedanalyse af udvalgte dele af en konkret brochure.
Translated title of the contributionFirmabrochurens retorik - i tekst og billeder
Original languageDanish
Title of host publicationMedierne og sproget
EditorsFinn Frandsen (red.)
Number of pages44
Place of publicationAalborg
PublisherAalborg Universitetsforlag
Publication year1996
Pagess. 107-150
Publication statusPublished - 1996

    Research areas

  • HHÅ forskning

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 32293291