Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Fællesskabende didaktikker

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Fællesskabende didaktikker hedder et bud på et begreb, der samtænker undervisning og fællesskabsopbyggende processer i skoleklassen. Begrebet er inspireret tre steder fra. Dels fra af en teoretisk forståelse af læring som deltagelse i fælles praksisser. Dels fra forskningsfund om skoleklassekultur og mobning og dels fra analysefund af praksismodsætninger i hidtidige interventionsindsatser mod mobning. Begrebet har også et fremadrettet normativt sigte, der handler om at forbedre skolelivet for dem, der står på kanten eller ved siden af elevfællesskabet. De marginaliserede, ekskluderede eller mobbede skoleelever. Artiklen er således en blanding af videndeling og visioner.
Original languageDanish
Title of host publicationNye perspektiver på mobning
EditorsHelle Rabøl Hansen, Dorte Marie Søndergaard
Number of pages10
Place of publicationHerfølge
PublisherSkolepsykologi
Publication year2014
Pages63-72
ISBN (print)9788790650452
Publication statusPublished - 2014
SeriesDen blå serie
Number31
ISSN0901-5078
SeriesPædagogisk Psykologisk Tidsskrift
NumberTemanummer
Volume51
ISSN1903-0002

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 84633649