Et nordisk komparativt perspektiv på resultater fra den danske forsøgsordning med undervisningsassistenter i grundskolen

Frans Ørsted Andersen, Gitte Højfeldt, Andreas Rasch-Christiansen, Taru Piironen

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Artiklen opsummerer resultaterne fra den to-årige danske forsøgsperiode med brug af undervisningsassistenter, der enten kan være pædagoger, lærerstuderende eller pædagogmedhjælpere, set i et nordisk perspektiv, dvs. tilsvarende resultater fra primært Finland - men også Norge og Storbritannien - inddrages.
    Original languageDanish
    JournalKognition & Pædagogik
    Volume22
    Issue85
    Pages (from-to)46-64
    Number of pages18
    ISSN0906-6225
    Publication statusPublished - 20 Sept 2012

    Keywords

    • Grundskole
    • Læring
    • Specialpædagogik
    • Inklusion

    Cite this