Aarhus University Seal

”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

Standard

”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”. / Nielsen, Jakob Isak.

In: 16:9, No. 22, 2007.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{9cab41b0e88011dd8f9a000ea68e967b,
title = "”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”",
abstract = "P{\aa} Statsbiblioteket i {\AA}rhus er man i f{\ae}rd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af h{\aa}rmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et n{\ae}rmere blik p{\aa} stiltr{\ae}k og henvendelsesform i de to udtryksformer, som m{\o}des i biografens m{\o}rke: biografreklamen og spillefilmen. Udgivelsesdato: Juni",
keywords = "reklamefilm, biograf, freeze frame, zoom, Garrett Brown, Hal Mohr, commercial, cinema, freeze frame, direct address, zoom, virtual camera movement, Garrett Brown, Hal Mohr",
author = "Nielsen, {Jakob Isak}",
note = "Paper id:: http://www.16-9.dk/2007-06/side05_feature2.htm",
year = "2007",
language = "Dansk",
journal = "16:9",
issn = "1603-5194",
publisher = "16:9 Filmtidsskrift",
number = "22",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - ”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”

AU - Nielsen, Jakob Isak

N1 - Paper id:: http://www.16-9.dk/2007-06/side05_feature2.htm

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen. Udgivelsesdato: Juni

AB - På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen. Udgivelsesdato: Juni

KW - reklamefilm, biograf, freeze frame, zoom

KW - Garrett Brown, Hal Mohr

KW - commercial, cinema, freeze frame, direct address, zoom, virtual camera movement, Garrett Brown, Hal Mohr

M3 - Tidsskriftartikel

JO - 16:9

JF - 16:9

SN - 1603-5194

IS - 22

ER -