Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”. / Nielsen, Jakob Isak.
In: 16:9, No. 22, 2007.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
}
TY - JOUR
T1 - ”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”
AU - Nielsen, Jakob Isak
N1 - Paper id:: http://www.16-9.dk/2007-06/side05_feature2.htm
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen. Udgivelsesdato: Juni
AB - På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen. Udgivelsesdato: Juni
KW - reklamefilm, biograf, freeze frame, zoom
KW - Garrett Brown, Hal Mohr
KW - commercial, cinema, freeze frame, direct address, zoom, virtual camera movement, Garrett Brown, Hal Mohr
M3 - Tidsskriftartikel
JO - 16:9
JF - 16:9
SN - 1603-5194
IS - 22
ER -