Aarhus University Seal

”En kort, en lang: reklamefilmen og spillefilmen”

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearch

  • Department of Information and Media Studies
På Statsbiblioteket i Århus er man i færd med at digitalisere over 10.000 biograf- og tv-reklamer fra ca. 1908 til 2004. Samlingen giver en unik mulighed for at studere alt fra udviklingen af hårmode til IT-terminologiens forunderlige vej ind i det danske sprog. Denne artikel kaster et nærmere blik på stiltræk og henvendelsesform i de to udtryksformer, som mødes i biografens mørke: biografreklamen og spillefilmen.
Udgivelsesdato: Juni
Original languageDanish
Journal16:9
Issue22
Number of pages9
ISSN1603-5194
Publication statusPublished - 2007

    Research areas

  • commercial, cinema, freeze frame, direct address, zoom, virtual camera movement, Garrett Brown, Hal Mohr

See relations at Aarhus University Citationformats

Projects

ID: 14843554