Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elevstemmer i gymnasiet: - uddannelse overgår alle

Research output: Book/anthology/dissertation/reportPh.D. thesis

Documents

Afhandlingen har undersøgt fænomenet elevstemme i en gymnasiesammenhæng og tager udgangspunkt i elevers oplevelser af ’at sige noget eller ikke sige noget’ i forskellige undervisningssituationer. Undersøgelsen bidrager med begrebsudvikling af elevstemme og tilføjer et vigtigt perspektiv i forhold til at forstå gymnasieelevers stemme.
Samtidig giver den anledning til at rejse en diskussion af pædagogisk imødekommenhed ud fra fænomenet elevstemme, der blandt andet handler om at kvalificere måden at lytte til elever på, anerkende deltagelse som tavs og undervise med blik for elevers tvivl.
Original languageDanish
PublisherAarhus Universitet
Number of pages303
Publication statusPublished - 2020

See relations at Aarhus University Citationformats

Projects

Download statistics

No data available

ID: 201256334